niedziela, 11 grudnia 2016

Piernik z Cukinią w tle

Święta coraz bliżej i każdy z nas ma ten sam dylemat, jakie ciasto upiec, czym zaskoczyć gości. Wiadomo podstawa to piernik, ale jak to znowu z powidłami, dojrzewający, kupiony? 
O tuż nie, nie w te Święta. Proponuję Wam wspaniały wilgotny, niesamowity i z warzywem w środku... 

Piernik z Cukinią 

 

Do jego przygotowania potrzebne będzie: 
  • 5 jaj, 
  • 1 i 1/2 szkl. cukru, 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 
  • 1,5 łyżeczki cynamonu, 
  • 1,5 łyżeczki przyprawy do piernika, 
  • 1 szkl. oleju, 
  • 2 łyżki kakao, 
  • opakowanie cukru waniliowego (ja taki cukier robię sama z cukru i lasek wanilii), 
  • 2 i 1/2 szk. mąki, 
  • jedna średnia cukinia starta na tarce jarzynowej, 
  • ulubione bakalie (orzechy, rodzynki, wiśnie, i co tam macie), 

Przygotowanie: 

Jajka ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Dodajemy cynamon, przyprawę do piernika, kakao, dokładnie mieszając dodajemy na przemian trochę oleju i mąkę z proszkiem do pieczenia. Na koniec dodając startą cukinię i bakalie. Pieczemy ok. 45 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza na środkowym poziomie bez termoobiegu. 


Pierniczek ten upiekłam w foremkach <<PapilArt>>, są urocze, nie przywiera do nich ciasto. W ofercie znajdziecie wiele wzorów, a sam wypiek będzie bardziej podzielny, gdyż ja upiekłam aż trzy pierniki, zamiast jednego i dzięki temu mogłam obdarować rodzinę podczas niedzielnych odwiedzin świeżutkim Piernikiem z Cukinii. 


Muszę jeszcze się Wam pochwalić, iż dzięki temu przepisowi w 2013r. zaprosiła mnie do Krakowa sama Ewa Wachowicz, królowa słodkości i nie tylko. Było bardzo sympatycznie i miło. Zwiedziłam Kraków, zakwaterowanie mieliśmy w przepięknym hotelu z widokiem na Wawel, a następnego dnia gościłam w domu Ewy Wachowicz skąd przywiozłam cudowne wspomnienia i małe upominki.



Tak więc widzicie sami, że sprawiając sobie odrobinę przyjemności można podzielić się z innymi dobrymi i sprawdzonymi przepisami. Sama marka <<PapilArt>> zapewni Wam cudne ozdoby waszych ciast i słodkich wypieków. W ofercie znajdziecie mnóstwo asortymentu, tak kolorowego i przepięknego, że nie łatwo będzie się zdecydować. Zapraszam do sklepu internetowego http://papilart.pl/ zaś na start dostanie się 10% zniżki po zapisaniu się do newslletera i udanych zakupów życzę, śpieszcie się bo Święta tuż tuż.

3 komentarze:

  1. Jolu super :) Zazdroszcze spotkania z p.Ewą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam wysłać kilka przepisów, co prawda długo się czeka bo ja wysyłałam przepisy w 2010r.,ale opłaciło się. Wspaniała przygoda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jola w TV!!!
    Brawo, a cukiniowy piernik chętnie wypróbuję ☺

    OdpowiedzUsuń